Τρίτη, Αυγούστου 21, 2007

″Το Θέατρο του Παραλόγου″ - ″Le Théâtre de l’Absurde″



1940-2007 – Ειδικό Αφιέρωμα! Οι μεγάλες μορφές!!!

Από τον Αλμπέρ Καμύ και τον ″Μύθο του Σίσυφου″ στον Κώστα Καραμανλή και τον ″Μύθο του Αγροφύλακα″.

Από την α-νοητή ποίηση, την αβαν γκαρντ τέχνη και το θέατρο του παραλόγου των πρώτων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα στην ανόητη πολιτική, την οικονομιστική διαχείριση και το παράλογο του ελεύθερου ανταγωνισμού της πρώτης δεκαετίας του αιώνα μας!!!
Θέατρο του παραλόγου και παράλογη πολιτική.
Δρόμοι παράλογοι και παράλληλοι.
Στην πράξη το θέατρο του παραλόγου, όπως και η σύγχρονη παράλογη πολιτική πράξη, ξεφεύγει από τους ρεαλιστικούς χαρακτήρες, καταστάσεις και ό,τι είναι συνδεδεμένο με συμβάσεις. Ο χρόνος, ο τόπος και η ταυτότητα είναι ασαφή και ρευστά. Ακόμα και η βασική αιτιότητα συχνά καταρρέει. Ασήμαντες πλοκές, επαναληπτικός ή χωρίς νόημα διάλογος και δραματικές ασυνέπειες χρησιμοποιούνται συχνά για να δημιουργήσουν ονειρικές ή ακόμα και εφιαλτικές διαθέσεις. Δεν υπάρχει καλύτερος ορισμός για την πολιτική κατάσταση στην σύγχρονή Ελλάδα.
Γνήσιος εκπρόσωπος του Θεάτρου του Παραλόγου ο Γαλλορουμάνος Ευγένιος Ιονέσκο δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί όταν έγραφε τον θρυλικό ″Ρινόκερο″ του ότι κάποιος άλλος εκπρόσωπος του ίδιου ρεύματος, πολλές δεκαετίες αργότερα θα τον ξεπερνούσε με το θρυλικό πλέον έργο ″Ο Κουμπάρος″.
Ο Κώστας Καραμανλής στα χνάρια των πρωτοπόρων του θεάτρου του παραλόγου και εμπνευσμένος από το έργο του Ιονέσκο ο ″Βασιλιάς πεθαίνει″ ανεβάζει στην ελληνική πολιτική σκηνή το καταπληκτικό ″Ο Υπουργός χορταίνει″!
Η δημιουργικότητα του πλέον σύγχρονου εκπροσώπου της πολιτικής του παραλόγου του Κώστα Καραμανλή δεν σταματάει εδώ.
Εμπνευσμένος από τον Σάμιουελ Μπέκετ και το πασίγνωστο ″Περιμένοντας τον Γκοντό″ περνάει στην πλήρη απραξία ″Περιμένοντας τις εκλογές″.
Μελετά την ″Παναγιά των Λουλουδιών″ του Ζαν Ζενέ του πιο εμπρηστικού μυθιστορήματος του 20ου αιώνα και μέσα από τις φλόγες που κατακαίνε ολη την χώρα οραματίζεται την Ελλάδα του 21ου αιώνα!!
Στα βήματα των θεμελιωτών του θεάτρου του παραλόγου, ο Κώστας Καραμανλής ως άλλος Ιονέσκο, με την ορμή του Ζενέ και την ευρηματικότητα του Μπέκετ προχωρά ένα βήμα παρακάτω.
Ονομάζει την Ακυβερνησία Νέα Διακυβέρνηση.
Την Διάλυση του κρατικού μηχανισμού – Επανασύσταση του Κράτους.
Καταπολεμά την ανεργία των νέων προσλαμβάνοντας απόστρατους.
Αναμορφώνει το ασφαλιστικό δίνοντας παχυλές συντάξεις στους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων με μόλις 8 χρόνια δουλειάς.
Το θέατρο του παραλόγου όμως βρίσκει την πραγματική του έκφραση στην ελληνική πολιτική σκηνή με την δημιουργία της Αγροφυλακής και την πρόσληψη χιλιάδων αγροφυλάκων την ώρα που η Ελλάδα καίγεται και χρειάζεται επειγόντως Πυροσβέστες και Δασοφύλακες!!!
Το όλο εγχείρημα μετατρέπεται σε υπερπαραγωγή με κομπάρσους 2 εκατομμύρια Έλληνες που ζουν κοντά ή κάτω από το όριο της φτώχιας και που για αμοιβή για την συμμετοχή τους στο σύγχρονο θέατρο του παραλόγου ΘΑ! ΘΑ! Πάρουν χίλια ευρώ έκαστος για δουλειά ενός χρόνου!!!

1 σχόλιο:

  1. Δελτίο Τύπου
    Η Θεατρική Εταιρεία Πόλις πρόκειται να παρουσιάσει την θεατρική παράσταση Κοραή 4 - Προσβάσιμος χώρος στον χώρο Ιστορικής Μνήμης 1941-1944, πρώην Κρατητήρια της Γκεστάπο, στο Μέγαρο της Εθνικής Ασφαλιστικής της οδού Κοραή, στην Αθήνα. Ο χώρος ανήκει στην Εθνική Ασφαλιστική και μας παραχωρείται για την παρουσίαση της συγκεκριμένης παράστασης.
    Το καινούργιο νεοελληνικό κείμενο της Αιμιλίας Βάλβη, εξ’ αφορμής του χώρου, πραγματεύεται τον αγώνα του ανθρώπου για αντίσταση σε κάθε μορφή απολυταρχισμού και ελέγχου από ανεξέλεγκτους φορείς εξουσίας. Επιχειρεί να μιλήσει για τους σύγχρονους τόπους αλλά και τρόπους βασανιστηρίων. Τα βασανιστήρια σήμερα δεν έχουν σαν στόχο την πληροφορία που πιθανά γνωρίζει ο κρατούμενος αλλά τον ίδιο ως προσωπικότητα. Οι άνθρωποι που σήμερα βασανίζονται στον πλανήτη δεν βασανίζονται γι’ αυτά που γνωρίζουν αλλά γι’ αυτό που είναι. Αυτό που ενοχλεί είναι οι επιλογές ζωής των κρατουμένων που πρέπει όχι απλώς ν’ αλλάξουν αλλά να πάψουν να υπάρχουν ως τέτοιες, γεγονός που συνεπάγεται την ολοκληρωτική εξόντωση του κρατουμένου. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο η παράσταση αφηγείται την ιστορία μιας τυφλής γυναίκας και του συντρόφου της που η ίδια τους η ζωή (μια ζωή που υπερασπίζεται το όνειρο, τον έρωτα, την ελεύθερη πολιτική και πολιτιστική δράση) είναι αιρετική. Για το λόγο αυτό η γυναίκα συλλαμβάνεται και ο φορέας της εξουσίας χρησιμοποιεί κάθε προσωπική στιγμή του ζευγαριού και κατορθώνει να μεταστρέψει τον άντρα από σύντροφο, σε βασανιστή.
    Η παρουσίαση της δουλειάς μας θα ξεκινήσει με τη μορφή ανοιχτών προβών το μήνα Μάιο προκειμένου να ανακαλύψουμε μαζί με το κοινό που θα τις παρακολουθήσει, τις ιδιαιτερότητες και το φορτίο του χώρου πριν, προχωρήσουμε στην τελική διαμόρφωση της παράστασης. Χρειαζόμαστε την ελεύθερη συμμετοχή του κοινού κατά τη διάρκεια των δοκιμών ώστε μαζί να καταλήξουμε τον τρόπο που μπορεί κανείς να αγγίξει έναν τόσο φορτισμένο χώρο μνήμης και ιστορίας. Αναζητούμε τον τρόπο να σταθούμε με σεβασμό στη μνήμη αυτή, αλλά και να βιώσουμε εκ νέου την αλήθεια ενός πολύ σύγχρονου μηνύματος, που λέει πως εξακολουθούμε να μην είμαστε ελεύθεροι και να διαιωνίζουμε με την αδιαφορία, τόπους σύγχρονων βασανιστηρίων. Αυτός ο προβληματισμός διέπει ολόκληρη τη διαδικασία της πρόβας από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε : Πώς η ιστορία συναντά τη σημερινή αλήθεια, πώς η δική μου αλήθεια μίας σύγχρονης καθημερινότητας αποκτά κοινά στοιχεία με μία ζοφερή και συγκλονιστική αλήθεια ενός όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, και πως αυτά τα κοινά στοιχεία αποκτούν οικουμενική αξία.
    Πληροφορίες: Από 14 μέχρι 31 Μαΐου 2008 κάθε μέρα εκτός Πέμπτης στις 22:00 θα παρουσιάζονται με τη μορφή της ανοιχτής πρόβας αποσπάσματα ή και ολόκληρο το έργο. Το ενδιαφερόμενο κοινό πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνήσει διότι οι θέσεις θεατών σε αυτή τη φάση θα είναι περιορισμένες. τηλ. επικοινωνίας 6978638355 (καθημερινά από 10:00-14:00)

    Info:
    Κοραή 4 – Προσβάσιμος χώρος της Αιμιλίας Βάλβη
    Σκηνοθεσία: Ελένη Γεωργοπούλου
    Κίνηση : Νικολέτα Ξεναρίου
    Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
    Φωτογραφίες: Σοφία Καλαμπάκα
    Παίζουν: Μαρία Τσιμά, Αιμιλία Βάλβη, Κωσταντής Μιζάρας
    Παραγωγή: Θεατρική Εταιρεία Πόλις
    Τηλ. επικοινωνίας: 6978/638355 και 6974/316537
    http://korah4.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ BLOG.

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ.